W poniedziałkowy wieczór 10 września 2012 r. odbyła się Gala stanowiąca zwieńczenie konkursu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu 2012. Tegorocznymi laureatami zostali: Coca-Cola HBC Polska, Diageo Polska, Jumarpol, PKN Orlen, PKO Bank Polski, Velux Polska oraz Volkswagen Poznań.
W poniedziałkowy wieczór 10 września 2012 r. odbyła się Gala stanowiąca zwieńczenie konkursu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu 2012. Podczas uroczystości nagrodzono firmy, które w swojej działalności kierują się najwyższymi standardami odpowiedzialnego biznesu. Tegorocznymi laureatami zostali: Coca-Cola HBC Polska, Diageo Polska, Jumarpol, PKN Orlen, PKO Bank Polski, Velux Polska oraz Volkswagen Poznań.
- CR często nadal jest traktowany jako dodatkowa działalność, oderwana od zarabiania pieniędzy. Tymczasem nic bardziej mylnego. To, co interesuje odpowiedzialnych inwestorów – szczególnie w dzisiejszych czasach – to nie szybkie, a co za tym idzie niepewne zyski, lecz dynamiczny i długotrwały wzrost wartości przedsiębiorstwa – powiedział Andrzej Jacaszek, Wiceprezydent Pracodawców RP.
Spośród przedsiębiorstw, które zdecydowały się przystąpić do konkursu, odpowiedzieć na pytania dotyczące kluczowych obszarów odpowiedzialnego biznesu oraz podpisać deklarację przestrzegania zasad Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu, Rada Ekspertów oraz Kapituła Konkursu wybrały Liderów Odpowiedzialnego Biznesu 2012. Te dwa gremia (w skład których weszli eksperci z poszczególnych branż oraz autorytety z zakresu CR) oceniały nadesłane zgłoszenia pod kątem m.in. poziomu wspierania rozwoju gospodarczego i społecznego, zapewniania godnych warunków pracy oraz odpowiedzialności firmy za środowisko naturalne. Kryteria oceny podzielono na podstawowe (identyczne dla każdej z branż) oraz dodatkowe (dedykowane wyłącznie poszczególnym branżom).
– Tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu po raz drugi z rzędu jest potwierdzeniem tego, że firma Coca-Cola HBC Polska prowadzi działalność zgodnie z najwyższymi standardami odpowiedzialnego biznesu – powiedział Ahmed Elafifi, Prezes Zarządu Coca-Cola HBC Polska. – To wielkie wyróżnienie i zaszczyt dla całego naszego zespołu, ale także zobowiązanie. Zobowiązanie do tego, abyśmy jeszcze bardziej słuchali wszystkich, na których firma ma wpływ, i starali się spełniać ich oczekiwania – dodał Ahmed Elafifi.
Uroczysta gala odbyła się w warszawskiej restauracji Forteca. Poza częścią oficjalną zebrani goście wysłuchali opowieści o niezwykłej historii Twierdzy Warszawa, wygłoszonej przez prof. Lecha Królikowskiego. Tegoroczna edycja Konkursu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu była drugą w historii. Kolejna planowana jest na jesień przyszłego roku.
Konkurs został zrealizowany w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”, będącego inicjatywą Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej oraz sześciu partnerskich firm: Danone, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Orange Polska, PGNiG i PZU. Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest firma PwC. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
***
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej reprezentują ponad 7,5 tys. firm, zatrudniających 4 mln pracowników. Organizacja, która powstała w listopadzie 1989 roku, działa w obszarach związanych z rozwojem przedsiębiorczości, wzrostem gospodarczym kraju i kwestiami społecznymi, w tym dotyczącymi ubezpieczeń społecznych, rynku i prawa pracy. Pracodawcy RP podejmują inicjatywy na rzecz przedsiębiorczości, innowacyjności, wykorzystania nauki do potrzeb gospodarki, a także w obszarze stanowienia prawa. Są obecni w pracach Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych. Od marca 2009 roku w ramach organizacji działa Centrum Monitoringu Legislacji – pierwsze w Polsce forum pozwalające śledzić proces legislacyjny oraz umożliwiające przedsiębiorcom wpływ na kształt i jakość stanowionego prawa (www.cml.pracodawcyrp.pl). Organizacja jest członkiem Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (organu doradczego instytucji Unii Europejskiej). Prezydentem Pracodawców RP jest dr Andrzej Malinowski.
źródło: informacja prasowa
- CR często nadal jest traktowany jako dodatkowa działalność, oderwana od zarabiania pieniędzy. Tymczasem nic bardziej mylnego. To, co interesuje odpowiedzialnych inwestorów – szczególnie w dzisiejszych czasach – to nie szybkie, a co za tym idzie niepewne zyski, lecz dynamiczny i długotrwały wzrost wartości przedsiębiorstwa – powiedział Andrzej Jacaszek, Wiceprezydent Pracodawców RP.
Spośród przedsiębiorstw, które zdecydowały się przystąpić do konkursu, odpowiedzieć na pytania dotyczące kluczowych obszarów odpowiedzialnego biznesu oraz podpisać deklarację przestrzegania zasad Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu, Rada Ekspertów oraz Kapituła Konkursu wybrały Liderów Odpowiedzialnego Biznesu 2012. Te dwa gremia (w skład których weszli eksperci z poszczególnych branż oraz autorytety z zakresu CR) oceniały nadesłane zgłoszenia pod kątem m.in. poziomu wspierania rozwoju gospodarczego i społecznego, zapewniania godnych warunków pracy oraz odpowiedzialności firmy za środowisko naturalne. Kryteria oceny podzielono na podstawowe (identyczne dla każdej z branż) oraz dodatkowe (dedykowane wyłącznie poszczególnym branżom).
– Tytuł Lidera Odpowiedzialnego Biznesu po raz drugi z rzędu jest potwierdzeniem tego, że firma Coca-Cola HBC Polska prowadzi działalność zgodnie z najwyższymi standardami odpowiedzialnego biznesu – powiedział Ahmed Elafifi, Prezes Zarządu Coca-Cola HBC Polska. – To wielkie wyróżnienie i zaszczyt dla całego naszego zespołu, ale także zobowiązanie. Zobowiązanie do tego, abyśmy jeszcze bardziej słuchali wszystkich, na których firma ma wpływ, i starali się spełniać ich oczekiwania – dodał Ahmed Elafifi.
Uroczysta gala odbyła się w warszawskiej restauracji Forteca. Poza częścią oficjalną zebrani goście wysłuchali opowieści o niezwykłej historii Twierdzy Warszawa, wygłoszonej przez prof. Lecha Królikowskiego. Tegoroczna edycja Konkursu Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu była drugą w historii. Kolejna planowana jest na jesień przyszłego roku.
Konkurs został zrealizowany w ramach projektu „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”, będącego inicjatywą Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej oraz sześciu partnerskich firm: Danone, GlaxoSmithKline, Hochtief Polska, Orange Polska, PGNiG i PZU. Partnerem merytorycznym przedsięwzięcia jest firma PwC. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
***
Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej reprezentują ponad 7,5 tys. firm, zatrudniających 4 mln pracowników. Organizacja, która powstała w listopadzie 1989 roku, działa w obszarach związanych z rozwojem przedsiębiorczości, wzrostem gospodarczym kraju i kwestiami społecznymi, w tym dotyczącymi ubezpieczeń społecznych, rynku i prawa pracy. Pracodawcy RP podejmują inicjatywy na rzecz przedsiębiorczości, innowacyjności, wykorzystania nauki do potrzeb gospodarki, a także w obszarze stanowienia prawa. Są obecni w pracach Trójstronnej Komisji do Spraw Społeczno-Gospodarczych. Od marca 2009 roku w ramach organizacji działa Centrum Monitoringu Legislacji – pierwsze w Polsce forum pozwalające śledzić proces legislacyjny oraz umożliwiające przedsiębiorcom wpływ na kształt i jakość stanowionego prawa (www.cml.pracodawcyrp.pl). Organizacja jest członkiem Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (organu doradczego instytucji Unii Europejskiej). Prezydentem Pracodawców RP jest dr Andrzej Malinowski.
źródło: informacja prasowa