Celem tej inicjatywy jest nie tylko umożliwienie dzieciom wizyty w Teatrze i spędzenie miłego popołudnia, ale także zainspirowanie ich, pobudzenie wyobraźni oraz pokazanie ciekawego sposobu na spędzanie wolnego czasu - mówi Aneta Podyma (AXA TFI).
Tym razem na dzieci czekało wyjątkowe widowisko. Od 2 miesięcy pracownicy firmy Capgemini każdą wolną chwilę poświęcali na próby, by na deskach Teatru Studio w Warszawie zaprezentować młodej publiczności niezwykły spektakl „Złanocki”. Aktorzy w barwny i zaskakujący sposób opowiedzieli znane wszystkim bajki. Okazało się, że „Czerwonego Kapturak”, „Jasia i Małgosię” czy „Dziewczynkę z zapałkami” da się przedstawić w nowoczesny i dowcipny sposób, który bawi zarówno dzieci jak i dorosłą publiczność. „Złanocki” było również okazją do debiutu scenicznego dla jednego z Prezesów-wolontariuszy: Jakub Charaszkiewicz (Amber Energia) wystąpił w niewielkiej, ale odpowiedzialnej roli sanitariusza.
Dodatkowo na młodych gości teatru czekał konkurs na najlepszy slogan zagrzewający Polską Reprezentację Piłki Nożnej do walki podczas Mistrzostw EURO 2012. Jury złożone z Prezesów-wolontariuszy zgodnie zadecydowało, że palma pierwszeństwa należy się uczniom ze Szkoły Podstawowej nr 11 im. I Dywizji Kościuszkowskiej. Po zakończonym spektaklu Piotr Wielgomas (BIGRAM) ogłosił zwycięzców konkursu, którzy zostali nagrodzeni specjalnymi upominkami od Fundacji Orange, AMS S.A. i Biura Turystyki ZNP LogosTour. I chociaż do rozpoczęcia EURO jeszcze kilka dni zostało, Koalicja postanowiła z małym wyprzedzeniem rozpocząć dopingowanie polskiej drużyny. Zarówno dzieci jak i dorośli z całych sił skandowali zwycięski slogan: My krzyczymy, wy biegacie, całe Euro dziś wygracie! potrząsając biało-czerwonymi kartonikami układającymi się w polską flagę.
Ci z Prezesów-wolontariuszy, którzy nie mogli osobiście pojawić się w Teatrze Studio, włączyli się w inicjatywę w inny sposób - po spektaklu na dzieci czekały upominki przygotowane przez Fundację Orange, AMS S.A., Medicover, Lyreco Polska S.A., Dom Inwestycyjny Xelion, Biuro Turystyki ZNP LogosTour, AXA Polska, ENEA oraz Amber Energia.
Praca z dziećmi i na ich rzecz, jest dla nas ludzi dorosłych, z jednej strony interesującym przeżyciem i zabawą, a z drugiej może być ciekawą wzajemną inspiracją. Ponieważ w naszym życiu zawodowym, stykamy się z problemami zgoła innej natury, takie projekty pozwalają wszystkim na dostrzeżenie rzeczy często z zupełnie innej perspektywy i powrót do tego okresu w naszym własnym życiu. Jeśli moja obecność i spędzony z dziećmi czas, do czegoś dobrego się przyczyni, to będę miał osobistą satysfakcję, szczególnie, że sam mam trójkę dzieci i wiem, że to wymagający, ale uroczy kompani. – o swoim udziale w inicjatywie mówi Piotr Wielgomas (BIGRAM).
Mamy nadzieję, że dzień dziecka z Prezesami-wolontariuszami był nie tylko mądrą i ciekawą rozrywką dla dzieci, ale też pokazał im, że bez względu na zajmowane stanowisko czy wykonywaną pracę, zawsze warto dzielić się swoim czasem i umiejętnościami z innymi.
Źródło: Dobry Biznes Info