Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" powstał w okresie początkowych przemian demokratycznych po to, aby promować prospołeczne działania firm. Na przestrzeni ostatnich 25 lat dokonała się duża zmiana: firmy i przedsiębiorcy obecnie wdrażają zasady CSR, a społeczne zaangażowanie jest często elementem strategii biznesowych. Biznes jest nie tylko odpowiedzialny społecznie; biznes stał się odpowiedzialny za dobra wspólne.
Laureaci Konkursu co roku reprezentują najlepsze standardy w obszarze społecznego zaangażowania biznesu. Naszym celem jest nie tylko promowanie i nagradzanie społecznego zaangażowania najwyższej próby, ale również prowadzenie Konkursu w sposób zgodny ze standardami, których wymagamy od innych.
Dlatego jako organizatorzy Konkursu, dokładamy wszelkich starań, aby wychwytywać przypadki naruszenia zasad społecznej odpowiedzialności, przez kandydatów tj. naruszenia interesu społecznego lub kwestii ochrony środowiska naturalnego w działalności biznesowej oraz w relacjach z podmiotami funkcjonującymi w ich otoczeniu, także we współpracy międzynarodowej. W kontekście zmieniającego się świata i wydarzeń temu towarzyszących pojawiają się nowe kwestie (zmiany klimatyczne, pandemia, wojny), które jako organizatorzy konkursu musimy brać pod uwagę.
Z naszej strony nie ma zgody na postawy i akty agresji jakie stosują niektóre państwa świata. Kłóci się to z ogólnie przyjętymi zasadami współżycia społecznego. Tytuł „Dobroczyńca Roku” to certyfikat poszanowania wartości, dlatego jako organizatorzy Konkursu nie akceptujemy i co za tym idzie nie chcemy nagradzać działań firm, które pośrednio i bezpośrednio wspierają kraj agresora (tzn. nieprzerwanie utrzymują relacje biznesowe na jego terenie i czerpią z tego korzyści).
Nieustannie będziemy się przyglądać zmianom na świecie i na bieżąco na nie reagować, aby odpowiadać na zmieniające się potrzeby i przystosowywać do nowych trendów w społecznym zaangażowaniu biznesu.