Dobroczyńca Roku Dobro czyń cały rok!
  • O Konkursie
  • Bieżąca edycja
  • Biblioteka
  • Karta zasad
  • Polityka prywatności
Strona główna » Aktualności » 20 wywiad�w na XX-lecie: Nie ko�cz�, Tomasz Majewski.

20 wywiad�w na XX-lecie: Nie ko�cz�, Tomasz Majewski.

Udostępnij
04.08.2017
Dobrze zaprojektowane relacje firmy ? zawodnicy wnosz� spok�j i pewno�� skupienia si� na najwa�niejszym ? na wynikach.

Co biznes powinien wnosi� do sportu?

Dobrze zaprojektowane relacje firmy ? zawodnicy wnosz� spok�j i pewno�� skupienia si� na najwa�niejszym ? na wynikach. Dlatego wieloletnie umowy sponsoringowe s� bardzo istotne dla zawodnik�w. Z drugiej strony sportowcy pomagaj� biznesowi trafi� do nowych grup klient�w, a biznes pomaga w promocji danych dyscyplin, szczeg�lnie tych mniej znanych. Korzy�ci s� wi�c po obu stronach.

Zauwa�a pan wsp�prac� mi�dzy sportem a biznesem dla wy�szych cel�w?

Tak, s� wok� nas firmy, kt�re czuj� misj�, przyk�adaj� si� do odegrania pozytywnej roli w sporcie czy szerzej ? w spo�ecze�stwie. Przewa�nie s� dobrze widoczne.

Dlaczego to robi�?

Zale�y to od strategii b�d� decyzji w�a�cicieli. Nie zapominajmy, �e sport z biznesem maj� bardzo du�o wsp�lnego. Rywalizacja, sposoby poprawienia efektywno�ci, praca nad sob�, wytrwa�o�� ? to kategorie znane i w sporcie, i w biznesie.

Jako cz�onek zarz�du Polskiego Zwi�zku Lekkiej Atletyki lobbuje pan za budow� stadionu lekkoatletycznego�w Warszawie. Jak� rol� powinien odegra� tu biznes?

Taki stadion w Polsce, a najlepiej ? w Warszawie, to wym�g wsp�czesno�ci. Po jednej pr�bie zbudowania takiego obiektu obecnie najwa�niejsz� misj� ? inwestora ? powinno spe�ni� miasto sto�eczne Warszawa. Ale to zaanga�owanie nie wystarczy przy funkcjonowaniu stadionu, gdy ju� powstanie. B�dzie on na pewno bardzo widoczny w przestrzeni miasta, a przez to atrakcyjny dla biznesu. I tu w�a�nie jego rola. Konieczne b�dzie znalezienie p�aszczyzny biznesowej dla firm, aby chcia�y na nim zaistnie� i pomaga� samemu obiektowi, sportowcom.

Mimo zako�czenia kariery jest pan bardzo zaj�ty. Jakie znaczenie ma dla pana funkcja ambasadora Fundacji�Kamili Skolimowskiej?

Zna�em Kamil� przez wiele lat, to by�a wspania�a zawodniczka i cz�owiek. Czuj� tu silne zobowi�zanie. I fakt, �e fundacja dzia�a pr�nie, dla mnie jest wielk� spraw� i ciesz� si�, �e wsp�lnie z innymi sportowcami mo�emy zrobi� co� dobrego dla kolejnych po�wi�caj�cych si� dla wynik�w, a przy okazji nie dajemy zapomnie� o Kamili. Tu te� biznes mo�e odegra� pozytywn� rol�. Teraz i w przysz�o�ci. A propos przysz�o�ci, jak relacje sport ? biznes b�d� wygl�da� za 20 lat? Mam nadziej�, �e b�d� jeszcze bli�sze ni� dzi�, �e sport i sportowcy, ca�a spo�eczno�� ludzi wok� sportu stan� si� oczywistym partnerem dla biznesman�w. �e kapita� zainwestowany w sport op�aci si� wszystkim, tak jak jest to w USA czy Europie Zachodniej. Po prostu biznes nie powinien ba� si� inwestowa� w sport.

Jak wyobra�a pan sobie dalsz� indywidualn� wsp�prac� z biznesem?

Mam �wiadomo�� tego, �e jestem nazwiskiem, mark�, ze wzgl�du na to, co osi�gn��em w pchni�ciu kul�. Te osi�gni�cia nadal przyci�gaj� r�ne firmy i wci�� widzimy dla siebie pola wsp�pracy. W og�le wszyscy sportowcy, kt�rzy maj� za sob� osi�gni�cia, powinni by� dla spo�ecze�stwa wzorami i pokazywa� drog�, na jakiej ludzie mog� si� rozwija�. Chodzi nie tylko o promocj� ruchu i zdrowia, lecz tak�e o kszta�towanie wytrwa�o�ci czy postaw fair play. S� to te� warto�ci biznesu.

Tomasz Majewski ? lekkoatleta specjalizuj�cy si� w pchni�ciu kul�. Jeden z najbardziej utytu�owanych polskich sportowc�w. Mistrz �wiata i Europy. Zdobywca z�otych medali na igrzyskach olimpijskich w Pekinie w 2008 roku i Londynie w 2012 roku. Zako�czy� karier�. Jest teraz prezesem Warszawsko-Mazowieckiego Okr�gowego ZLA i wiceprezesem PZLA.

O nas

Kontakt

Dla mediów

Newsletter

Organizatorem Konkursu o tytuł „Dobroczyńca Roku” jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce.
Fundatorem Konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku” jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
logo
logo
logo
© Encode & Encode PRO