Wystartowała dwudziesta, jubileuszowa edycja konkursu o tytuł "Dobroczyńca Roku”. Od 3 stycznia można nominować firmy i fundacje korporacyjne, dla których priorytetem jest rzetelność, dbanie o klientów, otoczenie i przede wszystkim zaangażowanie w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny. Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce zaprasza do składania wniosków do 31 stycznia 2017 r. Laureatów poznamy w maju podczas uroczystej Gali Finałowej w Warszawie.
Konkurs o tytuł "Dobroczyńca Roku" od 20 lat towarzyszy dużym i małym firmom, promuje te najbardziej odpowiedzialne i zachęca do pójścia w ich ślady. W Polsce mamy coraz więcej firm, dla których dobro jest znakiem firmowym. Dzięki temu zyskują w oczach klientów, partnerów, szeroko pojętej opinii publicznej. W obliczu ogromnej konkurencji i walki o każdego klienta, warto, aby przedsiębiorstwa były innowacyjne, dobre i dobroczynne. Nie wszyscy konsumenci oczekują, że firmy będą troszczyć się o społeczną odpowiedzialność, jednak te, o których konsument może powiedzieć „dobroczyńca”, wyróżniają się na rynku i zyskują wiele atutów nie do przecenienia w dzisiejszych czasach - mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce.
Od 3 do 31 stycznia można nominować firmy i fundacje korporacyjne do tytułu "Dobroczyńca Roku 2017”. Firmy mogą zgłaszać się samodzielnie w kategoriach:
- Strategia społecznego zaangażowania
- Wolontariat pracowniczy
Organizacje mogą zgłaszać firmy, które wsparły ich działania w kategoriach:
- Projekt społeczny
- Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu
- Zaangażowanie lokalne
i fundacje korporacyjne w kategorii:
Fundacja korporacyjna – projekt społeczny
Dlaczego warto się zgłosić do konkursu?
Konkurs pokazuje - dzięki szczegółowym kategoriom - jak szeroki zakres może mieć społeczna odpowiedzialność: wolontariat pracowniczy, strategia, zaangażowanie lokalne, akcje społeczne, kampanie edukacyjne, informacyjne, społeczne i wiele innych. Laureaci Konkursu co roku reprezentują najlepsze standardy w obszarze społecznego zaangażowania biznesu. Nagradzane firmy i fundacje korporacyjne charakteryzują się wszechstronnym zaangażowaniem w projekty społeczne, nieograniczającym się wyłącznie do przekazywania środków finansowych. Co ważne, marka „Dobroczyńca Roku” to dla obecnego lub przyszłego pracownika realny znak, że firma wymaga od siebie więcej, że będzie w stanie spełnić oczekiwania współczesnego, wymagającego pracownika, wykraczające poza gratyfikację finansową za wykonaną pracę.