W Polsce mamy coraz więcej firm, dla których dobro jest znakiem firmowym. Dzięki temu zyskują w oczach klientów, partnerów, szeroko pojętej opinii publicznej. Tytuł „Dobroczyńca Roku” to konkretny certyfikat poszanowania wartości, rzetelności, dbania o klientów, społeczności skupione wokół marki, otoczenie firmy i przede wszystkim zaangażowanie w zmienianie świata – począwszy od lokalnego, aż po globalny – mówi Paweł Łukasiak, prezes Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Istotnym trendem światowym jest wybieranie przez klientów produktów i usług oferowanych przez firmy odpowiedzialne społecznie. Tak wynika z badania „The Nielsen Global Survey on Corporate Social Responsibility”. Spośród przeszło 30 tys. osób kupujących przez internet w 60 krajach, ponad 50 proc. z nich stwierdziło, że chętnie zapłaciłoby więcej za produkty i usługi tych firm, które angażują się w działania społeczne i środowiskowe.
Wśród firm, które „myślą” podobnie, są te nagrodzone w konkursie „Dobroczyńca Roku” na przestrzeni 19 lat. Wśród nich, m.in., firma Avon, konsekwentne prowadząca od 7 lat kampanię społeczną „Avon Kontra Rak Piersi”, we współpracy z wieloma partnerami społecznymi i gwiazdami, rozpoznawalna praktycznie przez każda Polkę. Tytuł „Dobroczyńca Roku” otrzymała również firma Danone, za wieloletnią walkę z niedożywieniem dzieci pod znanym hasłem „Podziel się posiłkiem”. Wielokrotnie nagradzana była Orange Polska i jej fundacja. Firma konsekwentnie wspiera dzieci, społeczności lokalne i ma najpotężniejszy w Polsce wolontariat pracowniczy.
Do 4 lutego trwa Konkurs "Dobroczyńca Roku"
Jeszcze tylko do 4 lutego można nominować firmy do tytułu "Dobroczyńca Roku 2016". W konkursie „Dobroczyńca Roku” nagradzane są firmy w pięciu kategoriach, a od tego roku w nowej, szóstej kategorii osobno fundacje korporacyjne.
Firmy mogą zgłaszać się samodzielnie w kategoriach:
• Strategia społecznego zaangażowania
• Wolontariat pracowniczy
• Nowe technologie w społecznym zaangażowaniu
Organizacje mogą zgłaszać firmy które wsparły ich działania w kategoriach:
• Projekt społeczny
• Zaangażowanie lokalne
i fundacje korporacyjne w kategorii:
• Fundacja korporacyjna – projekt społeczny
Organizatorem Konkursu jest Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce. Fundatorem tegorocznej edycji Konkursu jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. Nad prawidłowością przebiegu procedur Konkursu czuwa audytor - firma EY.
Partnerem kategorii "Fundacja korporacyjna - projekt społeczny" jest Forum Darczyńców. Konkurs wspierają: PARP, Konfederacja „Lewiatan”, Business Centre Club, Pracodawcy RP, United Nations Global Compact Poland, Związek Firm Public Relations, Freshmail. Patronami medialnymi tegorocznej edycji są: CSRinfo.org, odpowiedzialnybiznes.pl, kampaniespołeczne.pl, ngo.pl, CRnavigator, Marketing przy kawie, Kompendium CSR.