Telekomunikacja Polska włącza się w duże, ogólnopolskie akcje charytatywne, ale przede wszystkim tworzy własne programy społeczne, łącząc je z usługami firmy i wolontariatem pracowników.
NAGRODA ZA wpisanie programu społecznego w strategię firmy, spójność prowadzonych działań społecznych z profilem firmy, posiadanie szczegółowych procedur dotyczących działań społecznych firmy, w tym przyznawania wsparcia, pozyskanie bogatej informacji zwrotnej o osiągniętych rezultatach działań społecznych, szeroką komunikację zewnętrzną i wewnętrzną oraz tworzenie raportu o społecznej działalności firmy.
Wpisanie odpowiedzialności społecznej w strategię działań Telekomunikacji Polskiej jest wynikiem głębokiej restrukturyzacji firmy. Działania dobroczynne są ważnym elementem budowania pozytywnego wizerunku TP, służą również zbliżeniu firmy do jej otoczenia społecznego - klientów, kontrahentów, pracowników, lokalnej społeczności. Działania społeczne wynikają z przyjętej misji TP i w dużej mierze opierają się na usługach firmy. Telekomunikacja Polska co roku część swoich zysków przeznacza na cele społeczne, tworząc specjalny fundusz darowizn. Dzięki tym środkom w ciągu roku darowizny finansowe otrzymuje około 100 organizacji społecznych. TP włącza się w duże, ogólnopolskie akcje charytatywne, ale przede wszystkim tworzy własne programy społeczne, łącząc je z usługami firmy i wolontariatem pracowników. 'Telekomunikacja Polska Dzieciom' to autorski program charytatywny TP, zainaugurowany w 2003 r. Celem programu jest przede wszystkim pomaganie dzieciom i młodzieży w zakresie ochrony zdrowia. Najważniejszym przedsięwzięciem Programu 'Telekomunikacja Polska Dzieciom' jest projekt 'Telefon do Mamy'. 'Telefon do Mamy' to pomysł umieszczenia na oddziałach dziecięcych przyjaznych dziecku, kolorowych aparatów telefonicznych, z których mały pacjent będzie mógł w dużej mierze korzystać bezpłatnie, dzięki specjalnym kartom telefonicznym. Obecnie w szpitalach w całej Polsce działa już prawie 1000 takich telefonów, a dzieci otrzymały już ponad 150 tysięcy bezpłatnych kart telefonicznych 'TP Dzieciom'. Kolejne projekty TP na rzecz dzieci w szpitalach, to akcja 'Szpital z Sercem', prowadzona wspólnie z Gazetą Wyborczą i magazynem 'Dziecko' oraz projekt 'Internetowy Uśmiech'. TP regularnie wspiera także Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. Ważnym polem działalności społecznej TP jest również edukacja. W roku 2004 TP uruchomiła autorski program 'edukacja z internetem tp', realizowany wspólnie z Ministerstwem Edukacji Narodowej i Sportu. W ramach tego programu szkoły uzyskują preferencyjne warunki stałego dostępu do Internetu. Ponadto firma jest również partnerem innych akcji związanych z nowoczesną edukacją, takich jak: 'Akademia Szkoły z Klasą' czy program na rzecz integracji 'Czy naprawdę jesteśmy inni? - Razem w naszej szkole'. TP wspiera również projekty dotyczące edukacji sportowej i sportu osób niepełnosprawnych. Stałym elementem zaangażowania TP w ważne społecznie wydarzenia jest nieodpłatne udostępnienie usług firmy. Najczęstszą formą tego typu działań są linie telefoniczne udostępniane organizacjom pożytku publicznego na zbiórki pieniędzy podczas akcji pomocowych. W działania społeczne włączają się pracownicy firmy. W ostatnim roku około 300 wolontariuszy TP angażowało się w różne akcje społeczne na rzecz dzieci. Wolontariusze rozdawali karty telefoniczne 'TP Dzieciom' w szpitalach, organizowali przedstawienia dla dzieci, w szkołach uczyli korzystania z Internetu, remontowali też świetlice w domach dziecka i sale komputerowe w szkołach. Skala zaangażowania finansowego Telekomunikacji Polskiej w działania społeczne wynosi rocznie około 10 milionów złotych. Oprócz darowizn środków finansowych firma przekazuje pomoc rzeczową, świadczy bezpłatnie usługi oraz prowadzi wolontariat pracowniczy.