Firma Avon konsekwentne prowadzi od 7 lat prowadzi Kampanię Społeczną 'Avon Kontra Rak Piersi', we współpracy z wieloma partnerami społecznymi.
NAGRODA ZA spójność działalności społecznej z profilem firmy - kobiety są zarówno odbiorcami produktów Avonu jak i grupą, do której skierowana jest kampania oraz konsekwentne prowadzenie od 7 lat Kampanii Społecznej 'Avon Kontra Rak Piersi', we współpracy z wieloma partnerami społecznymi.
Głównymi odbiorcami produktów firmy Avon są kobiety, dlatego też firma zdecydowała się swoje programy społeczne skierować właśnie do kobiet. Od 1998 roku Avon prowadzi w Polsce Wielką Kampanię Życia Avon Kontra Rak Piersi. Celem kampanii jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi i uświadomienie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest uleczalna. W ramach tej kampanii Avon prowadził wiele programów z zakresu profilaktyki raka piersi wśród społeczeństwa polskiego. Dwa programy, realizowane w ostatnich latach to: 'Różowa Wstążeczka' oraz 'Twoje Pierwsze USG Piersi'. Program 'Różowa Wstążeczka' skierowany do uczennic szkół ponadgimnazjalnych dotyczy profilaktyki raka piersi, był prowadzony w latach 2002 - 2004 we współpracy z Kancelarią Prezydenta RP, Warszawskim Klubem Kobiet po Mastektomii 'Amazonki', Ministerstwem Edukacji Narodowej i Sportu, Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Do czerwca 2004 roku wszystkie szkoły ponadgimnazjalne w całej Polsce zostały zaopatrzone w pakiety edukacyjne. W większości placówek program już działa, a nauczyciele i pielęgniarki szkolne - przeszkoleni przez przedstawicieli lokalnych stacji Inspektoratu Sanitarnego - prowadzą specjalne zajęcia z młodzieżą na temat profilaktyki raka piersi. Pozostałe szkoły rozpoczęły wdrażanie programu we wrześniu 2004 roku. W październiku 2004 roku ruszyła nowa inicjatywa Wielkiej Kampanii Życia - Twoje Pierwsze USG Piersi. Akcja została skierowana do polskich kobiet w wieku 20 - 40 lat. Kobieta w powyższym przedziale wiekowym mogła w określonym ośrodku zdrowia wykonać badanie USG piersi za jedyne 10 złotych. Adresy ośrodków zostały udostępnione na stronie internetowej Avonu i pod specjalnym numerem infolinii. Przez cały październik Avon dofinansował 10 000 badań USG piersi w 100 wybranych placówkach medycznych na terenie całego kraju. Dzięki konsekwencji w prowadzeniu Wielkiej Kampanii Życia Avon Kontra Rak Piersi został wzmocniony wizerunek firmy, a także uwiarygodniła się jej misja. Firma zdecydowała na kontynuację programu Twoje Pierwsze USG Piersi w 2005 roku. Wzmocni go szeroko zakrojona akcja edukacyjna w mediach o zasięgu ogólnopolskim. Od września do grudnia wykonywane będą badania USG Piersi. Na realizację programów Twoje Pierwsze USG Piersi i Różowa Wstążeczka firma Avon w 2004 roku przekazała ponad 1 800 000 zł. Współpraca: W ciągu 7 lat realizacji Wielkiej Kampanii Życia Avon Kontra Rak Piersi firma Avon współpracowała z kilkoma organizacjami oraz instytucjami, należą do nich: Fundacja Project HOPE Polska, Federacja Polskich Klubów Kobiet Po Mastektomii 'Amazonki', 'Amberheart'- Fundacja do Walki z Rakiem Piersi dla Polski 'Prodiatera', Kancelaria Prezydenta RP, Warszawski Klub Kobiet po Mastektomii 'Amazonki', Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Ministerstwo Zdrowia i Opieki Społecznej oraz Główny Inspektorat Sanitarny. Dodatkowo Avon Cosmetics Polska wspiera finansowo i rzeczowo osoby indywidualne, domy dziecka, fundacje itp. W grudniu 2004 roku spółka wzięła udział w akcjach zorganizowanych przez telewizję publiczną (TVP1, TVP2) pod hasłem "Reklama dzieciom" ' oraz 'I ty możesz zostać Świętym Mikołajem'.