Firma traktuje aktywność społeczną jako integralną część swojej podstawowej działalności. Angażuje się w rozwój regionu województwa dolnośląskiego i opolskiego.
Działalności społecznej firmy przyświeca następująca dewiza: „Zapewniając wysoką jakość i bezpieczeństwo dostaw energii elektrycznej i powiązanych z nią produktów, w profesjonalny sposób zaspokajamy potrzeby naszych klientów, dbając o środowisko naturalne i wpływając na rozwój naszej firmy i swojego regionu oraz satysfakcję naszych pracowników i akcjonariuszy”.
Zakłady Energetyczne przed wejściem w skład EnergiiPro Koncernu Energetycznego SA prowadziły indywidualne działania prospołeczne na swoim terenie. Związane były głównie z promocją lokalnego sportu, wspieraniem imprez kulturalnych, wydarzeń muzycznych oraz działaniami edukacyjnymi i ekologią.
Kiedy powstawał koncern EnergiaPro, zarząd nowej firmy rozpoczął prace nad systemowym podejściem do działalności społecznej, która polegałaby nie tylko na finansowej pomocy potrzebującym, ale zawierałaby także elementy edukacyjne skierowane do wychowanków domów dziecka. W efekcie prac nad strategią narodziła się akcja „Domy Pozytywnej Energii”, której celem jest pomoc dzieciom z domów dziecka znajdujących się na terenie działania firmy. Pomoc finansowa dla dzieci jest tylko środkiem do realizacji celów wychowawczych.
W pierwszej edycji akcji „Domy Pozytywnej Energii” ogłoszony został konkurs na imię dla przewodnika po stronach internetowych dla dzieci (www.dzieci.energiapro.pl), a dodatkowe punkty można było uzyskać za prace plastyczne i literackie na temat bezpiecznego wykorzystania energii elektrycznej. Każdy z dziesięciu laureatów – zdobywców najwyższej liczby punktów – otrzymał czek na 50 tysięcy zł.
Konkurs został przeprowadzony zgodnie z przyjętym regulaminem. Do kapituły konkursu zaproszono przedstawicieli miast, w których EnergiaPro posiada swoje oddziały (Jelenia Góra, Legnica, Opole, Wałbrzych, Wrocław). Uczestnicy konkursu musieli wykazać się wiedzą na temat bezpiecznego użytkowania energii elektrycznej. Z relacji wychowawców wynika, że konkurs rozbudził w wielu młodych ludziach nowe zainteresowania, byli i tacy, którzy odkryli u siebie nieznane do tej pory talenty, część zdobyła nowe umiejętności, przede wszystkim zaś uczestnicy konkursu nabrali przekonania, że warto pracować nad sobą.
Działania społeczne Koncernu EnergiaPro mają charakter strategiczny i cykliczny. Świadczy o tym fakt, że realizując pierwszą edycję konkursu planowano już następną. Firma zamierza w ciągu kilku lat dotrzeć z pomocą do każdego domu dziecka na terenie Dolnego Śląska i województwa opolskiego, tak by wszystkie stały się „Domami Pozytywnej Energii”. Laureaci konkursu z 2005 roku będą mogli ponownie do niego stanąć, aby utrzymać tytuł „Domu Pozytywnej Energii”. Inicjatywa ta jest odpowiedzią na sugestie wychowawców i mieszkańców domów dziecka, że tytuł jest dla wychowanków równie ważny jak nagroda finansowa, ponieważ pomaga eliminować negatywny wizerunek domów dziecka jako miejsc kojarzonych z biedą i patologią.
EnergiaPro jest także współorganizatorem ogólnopolskiej akcji „Bezpieczniej z prądem”, organizowanej od wielu lat przez Polskie Towarzystwo Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej. W ramach projektu firma prowadzi w szkołach podstawowych i gimnazjach intensywne programy edukacyjne, które mają na celu uświadomienie dzieciom zagrożeń płynących z niewłaściwego obchodzenia się z energią elektryczną.