Firma Danone skupia się w swojej strategii społecznego zaangażowania na konsekwentnej walce z niedożywieniem dzieci w Polsce. Głównym elementem strategii jest program 'Podziel się posiłkiem', z którego w roku szkolnym 2004/2005 skorzystało prawie 800 000 dzieci. Firma buduje współpracę z organizacjami pozarządowymi opartą na partnerstwie, dzieli się z nimi wiedzą i doświadczeniem.
W swojej strategii społecznego zaangażowania, Danone skupia się na konsekwentnej walce z niedożywieniem dzieci w Polsce. Tego typu działalność zasugerowali firmie m.in. konsumenci uczestniczący w badaniach fokusowych. Danone prowadzi także aktywność prospołeczną o bardziej ogólnym charakterze - finansuje wiele badań i prac naukowych z zakresu żywności i żywienia, od wielu lat konsekwentnie wspiera Komitet Ochrony Praw Dziecka i straż pożarną. Poprzez swoje marki angażuje się także w sponsoring wydarzeń sportowych, kulturalnych oraz promocję prawidłowych postaw dotyczących żywienia i dbałości o zdrowie. Firma posiada specjalny zespół do spraw społecznej odpowiedzialności, który zajmuje się również udzielaniem odpowiedzi na doraźne apele i listy przesyłane do firmy z prośbą o wsparcie.
Głównym elementem strategii społecznego zaangażowania firmy jest program 'Podziel się posiłkiem' realizowany od 2003 roku. Jednym z jego założeń jest budowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi opartej na partnerstwie oraz na dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem. W różnorodnych działaniach związanych z walką z niedożywieniem dzieci (np. udział w zbiórce żywności) uczestniczy prawie połowa pracowników z większości działów firmy. Danone, przygotowując się do wprowadzenia świadomej strategii zaangażowania społecznego,przeprowadził wiele konsultacji z samorządami gmin, w których działają jej fabryki oraz największymi organizacjami pozarządowymi w Polsce (m.in. PAH, Caritas, PCK), poszukując odpowiedzi na pytanie o ważne problemy społeczne w otoczeniu. W wyniku tych konsultacji w latach 2002-2003 Danone uczestniczył w pracach nad raportem i badaniem zjawiska niedożywienia dzieci w Polsce. Dzięki badaniom okazało się, że co trzecie dziecko w Polsce jest niedożywione. W odpowiedzi na zdiagnozowany ważny problem społeczny, firma zaczęła realizować program 'Podziel się posiłkiem'. W pierwszym roku jego działania (2003/2004) Danone współpracował z Polską Akcją Humanitarną. W kolejnym roku poszerzono go o współpracę z innymi organizacjami (Caritas, Federacja Banków Żywności), zwiększono także zakres zaangażowania firmy. Pracownicy Danone, jako wolontariusze, brali udział w zbiórkach żywności organizowanych w ramach programu przez Banki Żywności. W czasie trzeciej edycji programu firma zawarła strategiczny sojusz z Fundacją 'Polsat dzieciom', z którą rozdysponowała środki finansowe przeznaczone na program pomiędzy Federację Polskich Banków Żywności i Caritas oraz poprzez program grantowy pomiędzy 32 lokalne organizacje i instytucje zajmujące się dożywianiem dzieci.