Nagrodę przyznano za włączenie działań społecznych w strategię rozwoju firmy, skuteczne zachęcanie pracowników do wspierania społeczności lokalnych, wprowadzanie realnych zmian w środowisku lokalnym i uczestnictwo w życiu środowisk zagrożonych społeczną marginalizacją, aktywizację i animację kulturalną środowiska lokalnego (rejon praskiego tzw. trójkąta bermudzkiego).
Działalność społeczna i kultura dobroczynności jest na stałe wpisana w strategię i kulturę Cadbury Wedel. Marta Pokutycka-Mądrala mówi: „niesamowicie nas cieszy, że udaje nam się zaangażować w taką działalność nie tylko naszych pracowników, ale też naszych partnerów biznesowych i współpracowników, jak choćby drukarnię Efekt, drukującą materiały dla stowarzyszenia, firmę Cezex, która przekazuje papier, agencję kreatywną Communication Art, która wspiera stowarzyszenie od strony graficznej, czy wiele innych organizacji, (firma Pantha, WBS, Galeria Luksfera), które chętnie pomagają i dzielą się swoją wiedzą i ekspertyzą”. Działania społeczne są jednym z ważnych filarów strategii społecznej odpowiedzialności Cadbury i przybierają konkretne formy, począwszy od wolontariatu pracowniczego, dzięki któremu pracownicy mogę realizować swoje własne projekty, aż po udzielania organizacjom wsparcia rzeczowego, organizacyjnego i finansowego.
Dzięki współpracy Cadbury Wedel ze Stowarzyszeniem „Serduszko dla Dzieci”, która trwa od 2002 roku, dzieci i młodzież ze środowisk zaniedbanych wychowawczo na warszawskiej Pradze Północ miały szansę na uczestniczenie w projektach realizowanych w przestrzeni publicznej: Galerii Luksfera, Nove Kino Praha, Radiu Warszawa. Dzięki wsparciu Cadbury Wedel, młodzież ze środowisk zagrożonych społeczną marginalizacją miała szansę na uczestnictwo w projektach filmowych, fotograficznych czy dziennikarskich oraz na rozwój osobisty i konfrontowanie się z własnymi ograniczeniami. Jednocześnie pracownicy firmy mogli się odnaleźć w roli wolontariuszy.