Firma Whirpool Sp. z o.o. otrzymała nagrodę za udział pracowników firmy w realizacji programu społecznego polegającego na budowie mieszkań dla osób ubogich oraz za regularne wsparcie finansowe Fundacji, a także podejmowanie na jej rzecz działań fundraisingowych.
Program angażujący pracowników w realizację programu społecznego, obok wsparcia finansowego i rzeczowego, jest najważniejszym elementem współpracy firmy Whirlpool z Fundacją Habitat for Humanity. W ramach tego programu organizowane są Dni Szybkiego Budowania, podczas których przedstawiciele firmy wraz z przyszłymi lokatorami domów pracują przy budowie habitatowskich mieszkań. W trakcie odbywających się w ubiegłym roku w Poznaniu i Gliwicach Dni Szybkiego Budowania pracownicy firmy przepracowali wolontarystycznie łącznie 888 godzin. W Poznaniu pracowało dziewięciu pracowników wrocławskiej fabryki, którzy w ciągu dwóch dni wznieśli mury kondygnacji domu dla sześciu rodzin. Na gliwicką budowę przyjechała grupa 30 osób z warszawskiego biura firmy, a wraz z nimi pracowali przedstawiciele firmy z Litwy, Łotwy i Estonii. Wspólnie udało się im wykonać roboty zbrojarskie, ułożyć elementy stropu gęstożebrowego i wybetonować schody zewnętrzne.
W 2005 roku firma Whirlpool przekazała 100 tysięcy zł na wsparcie działań Fundacji. Na doposażenie mieszkań firma przekazała dary rzeczowe w postaci sprzętu AGD o szacunkowej wartości 28 tysięcy zł. Pomoc firmy Whirlpool polegała także na wspomaganiu działań promocyjnych i fundraisingowych Fundacji. Dzięki takiemu wsparciu organizacja mogła zaprezentować swoją misję i działania podczas finansowanego przez firmę turnieju światowej sławy tenisistek - J&S Cup z cyklu rozgrywek WTA w Warszawie. Firma wyprodukowała T-shirty z logo Habitat for Humanity, na których znalazły się reprodukcje obrazów namalowanych przez tenisistki. Firma przygotowała także kalendarze ze zdjęciami dokumentującymi Dni Szybkiego Budowania. Produkty te, sprzedawane przez pracowników Whirlpool w całej Europie, swoim dochodem zasilają konto Fundacji. Wspieranie działalności fundraisingowej organizacji jest wyrazem partnerskiego modelu relacji między firmą a organizacją.
W efekcie pomocy udzielonej w 2005 roku Habitat for Humanity miał zapewnioną ciągłość w realizowaniu projektów. Dzięki wsparciu rzeczowemu, w postaci sprzętu AGD, zostało wyposażonych 11 mieszkań dla najuboższych rodzin. O dobrej jakości i długotrwałości współpracy między firmą a organizacją świadczy również to, że wielu pracowników firmy zdecydowało się zostać wolontariuszami Fundacji i stale jej pomagać.