Movember to akcja zapoczątkowana w 2003 roku w Australii. Dwóch przyjaciół: Travis Garone i Luke Slattery postanowiło przywrócić światu… wąs. Zebrali kolegów i wspólnie przez miesiąc zapuszczali zarost pod nosem. Szybko zorientowali się, że prowokuje on do dyskusji, więc postanowili wykorzystać go do rozmów ze znajomymi o profilaktyce męskich nowotworów. Tak oto narodził się Movember.
W Polsce o wadze profilaktyki w ramach kampanii Movember Polska od 2015 roku przypomina Fundacja Kapitan Światełko wspólnie z Nationale-Nederlanden. To jedyna kampania w naszym kraju połączona z badaniami przesiewowymi pod kątem nowotworów jąder i prostaty.
W 2019 roku Fundacja Kapitan Światełko po raz piąty otrzymała wsparcie Nationale-Nederlanden. Firma przekazała 80 tyś. złotych na działania związane z profilaktyką męskich nowotworów. Działania te objęły 85 godzin wykładów dla mężczyzn, a także 43 wydarzenia z bezpłatnymi badaniami profilaktycznymi, podczas których udało się sprawdzić stan zdrowia 4877 mężczyzn. Ubezpieczyciel wsparł fundację w stworzeniu identyfikacji wizualnej kampanii, działaniach medialnych i promocji. Firma sfinansowała również wydarzenia umożliwiające przeprowadzenie badań, w tym mobilny gabinet lekarski wykorzystywany w centrach handlowych na terenie całego kraju. Dzięki wsparciu Nationale-Nederlanden akcja zyskała nowych ambasadorów - stand-uperów, twórców internetowych, youtuberów oraz dziennikarzy.
W 2019 r. Nationale-Nederlanden po raz trzeci zostało wyróżnione w konkursie na najbardziej etyczną firmę w Polsce, zdobywając tym samym tytuł „Super Etycznej Firmy”. Konkurs organizowany jest przez dziennik „Puls Biznesu” przy wsparciu merytorycznym firmy doradczej PwC. Cztery razy otrzymało prestiżowy certyfikat Top Employers Polska. Profilaktyka zdrowotna, edukacja finansowa i wolontariat pracowniczy – te działania Nationale-Nederlanden doceniło Forum Odpowiedzialnego Biznesu umieszczając je w corocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.
ORGANIZACJA NOMINUJĄCA:
Fundacja Kapitan Światełko działa w czterech obszarach: bezpieczeństwo, sport, zdrowie i zaangażowanie, realizując co roku wiele stałych projektów skierowanych do różnych grup społecznych oraz przygotowanych dla firm i instytucji publicznych. Najważniejszą i zarazem największą kampanią Fundacji od 2014 roku pozostaje Movember Polska, kampania skupiająca się na edukacji i badaniach przesiewowych pod kątem nowotworów jąder i prostaty.
Fundacja prowadzi również szkolenia i warsztaty z zakresu bezpieczeństwa i ratownictwa, organizuje wydarzenia sportowe, gry miejskie, biegi i wyzwania, tworzy i wdraża rozwiązania CSR.