Nagroda za program popularyzacji nauki Making Science Make Sense. W 2012 Bayer stworzył w Warszawie salon multimedialny BayLab, w którym organizowane są spotkania popularyzujące naukę, m.in. w formule warsztatów dla szkół. W 2014 program rozszerzono o nową formułę: familijne spotkania - „Naukowe Czwartki”. Tematy obejmują m.in. profilaktykę chorób układu krążenia, profilaktykę okulistyczną, a także zajęcia dotyczące roślin uprawnych, witamin oraz zdrowia zwierząt domowych. Dotychczas w spotkaniach udział wzięło 3.500 uczestników. Udział jest nieodpłatny, zajęcia przygotowano dla osób od 8 roku życia. W 2014 po raz pierwszy przeprowadzono tu warsztaty wymagające wybitnie indywidualnego podejścia – dla dzieci głuchoniemych. Bayer stworzył program praktyk dla studentów: osoby zarekomendowane przez uczelniane koła naukowe są zapraszane do współtworzenia i współprowadzenia warsztatów. Od 2011 roku prowadzone są badania opinii społecznej „Barometr Bayer”, diagnozujące stosunek Polaków do nauki. Poszczególne edycje
poświęcone były m.in. stosunkowi do nauk ścisłych, do innowacyjności, zaś najnowsza - naukom medycznym i profilaktyce.