Fundacja Kronenberga w imieniu Citi Handlowy prowadzi szereg programów społecznych na rzecz dobra publicznego w obszarach od wspierania rozwoju lokalnych społeczności, przez ochronę dziedzictwa kulturowego aż do koordynacji największego w Polsce rogramu Wolontariatu Pracowniczego jaki działa w Citi Handlowy. Jednakże najważniejszym, strategicznym i długofalowym jest Program Edukacji Finansowej polskiego społeczeństwa.
Program Edukacji Finansowej odznacza się kompleksowością w podejściu programowym (szereg programów dotyczących szczególnych zagadnień edukacyjnych), w podejściu wiekowym (programy obejmują niemal wszystkie grupy wiekowe polskiego społeczeństwa) i w podejściu czasowym (poszczególne elementy programu są od kilku lat konsekwentnie realizowane i stale rozwijane). Misją Banku jest odegranie wiodącej roli w sektorze bankowym w Polsce poprzez oferowanie światowej klasy produktów i wysokiej jakości usług klientom krajowym i międzynarodowym, zapewnianie akcjonariuszom wysokiego zwrotu z kapitału, tworzenie atrakcyjnego i satysfakcjonującego środowiska pracy dla pracowników oraz wyznaczanie standardów etycznych w biznesie. Kompleksowy program edukacji finansowej doskonale wpisuje się w misję banku nawiązując do wyznaczania standardów etycznych.
Strategia Citi Handlowy traktowania klientów jak partnerów, komunikowania się z nimi w sposób zrozumiały, przedstawiania im ofert bez „gwiazdek i drobnego druku” jest wspierania szeregiem programów edukacyjnych dających im do rąk odpowiednie narzędzia w postaci wiedzy pomocnej przy ocenie ofert bankowych, ich atrakcyjności i adekwatności do ich potrzeb. Większość programów edukacji finansowej tworzona jest we współpracy z pracownikami-wolontariuszami, którzy wspierają ich realizację zarówno na etapie tworzenia materiałów merytorycznych jak i w późniejszym etapie realizacji programów w szkołach.