Nagroda została przyznana za skuteczną realizację programu wolontariatu pracowniczego pod hasłem „W trosce o innych”, angażowanie pracowników na wszystkich szczeblach kariery oraz udzielanie im wszechstronnego wsparcia w rozwijaniu działalności społecznej.
Wolontariat Pracowniczy w Orange Polska organizowany jest dwutorowo: pracownicy firmy mogą włączać się w projekty opracowane przez Fundację Orange lub realizować własne pomysły dzięki przeznaczonym na ten cel dotacjom. W ramach działań realizowanych we współpracy z Fundacją, pracownicy organizują Bajkowe Kąciki i akcje mikołajkowe w szpitalach, prowadzą multimedialne zajęcia na temat bezpieczeństwa w internecie oraz interaktywne zajęcia o Fryderyku Chopinie czy też czytają dzieciom w szpitalach i bibliotekach.
W ramach indywidualnych projektów wolontariatu, pracownicy mogą liczyć na wszechstronną pomoc od firmy: oprócz grantów przeznaczonych na realizację działań społecznych, mogą liczyć również na wsparcie finansowe, szkoleniowe, opiekę merytoryczną i koordynację oraz na wsparcie logistyczne. Każdorazowo do akcji pracowników włączane są rozmaite instytucje prywatne i publiczne działające w najbliższym otoczeniu zamieszkania bądź miejsca pracy wolontariuszy. W rezultacie, za pośrednictwem projektów wolontariatu pracowniczego firma współpracuje z rozmaitymi instytucjami, od organizacji pozarządowych, przez instytucje kultury, placówki edukacyjne i organizacje sportowe, po placówki ochrony zdrowia i instytucje samorządowe. Działania podejmowane przez pracowników w ramach programu wolontariatu w Orange Polska obejmują zarówno pomoc rzeczową, jak i usługową, dzielenie się wiedzą i umiejętnościami pracowników, udzielanie wsparcia mentorskiego oraz e-wolontariat (udzielanie pomocy przez internet).
Programowi grantowemu dla pracowników towarzyszą również wyjazdy integracyjne połączone z akcjami charytatywnymi realizowanymi przez ich uczestników, oraz z programami edukacyjnymi. Pracownicy są również zachęcani do włączania w swoją działalność członków swoich rodzin i partnerów biznesowych. W 2011 roku 1830 pracowników Orange Polska poświęciło się pracy wolontarystycznej na rzecz dzieci i młodzieży, osób chorych i niepełnosprawnych oraz osób w trudnych warunkach życiowych. Średnio każdy wolontariusz poświęcił na realizację programu do pięciu godzin.
Założeniem ubiegłorocznego wolontariatu było włączenie coraz większego grona pracowników do akcji społecznych. Orange Polska stworzyła bazę wolontariacką, w której każdy może zamieścić informacje o działaniach, do których chce zaangażować koleżanki i kolegów. W ramach bazy każdy pracownik może również sam zgłosić chęć pomocy. Zarząd i menadżerowie biorą czynny udział w programach wolontariatu pracowniczego i zachęcają do tego innych. W 2011 roku Prezes Orange Polska był jednym z inicjatorów powołania koalicji „Prezesi Wolontariusze 2011”, której celem jest promocja wolontariatu i aktywności obywatelskiej poprzez pokazywanie przykładu Prezesów dzielących się swoim czasem i doświadczeniem na rzecz ważnych inicjatyw społecznych.