W swoich przedsięwzięciach społecznych, Kompania Piwowarska kieruje się wizją firmy – obywatela, współodpowiedzialnej za środowisko, w którym funkcjonuje. Do końca 2010 roku w realizację projektów wsparcia zaangażowało się niemal 230 wolontariuszy, którzy poświęcili w sumie 1 465 godzin na udzielenie pomocy niemal 3 500 osób. Pracownicy zorganizowali 46 projektów wolontariackich, na łączną kwotę prawie 300 tysięcy zł.
Społeczne projekty, w które angażuje się Kompania Piwowarska stanowią element szerszej wizji odpowiedzialności biznesu, w której mieszczą się również: zmniejszanie śladu ekologicznego firmy, szacunek dla praw człowieka, lokalnych społeczności i przejrzystość informacji.
"Warto być za!" to istniejąca od 2006 roku inicjatywa wspierająca organizacje pozarządowe pomagające osobom najbardziej potrzebującym i zagrożonym marginalizacją społeczną. Programowi towarzyszą debaty eksperckie na temat wykluczenia społecznego, a jego głównym elementem jest konkurs dla organizacji pozarządowych, w którym nagrody są finansowane w 90% przez Kompanię Piwowarską. Dzięki konkursowi Kompania Piwowarska pomogła wesprzeć około 12 000 osób. W ramach inicjatywy „Warto być za!" prowadzona jest również działalność informacyjno- edukacyjna, która ma na celu zwiększenie świadomości na temat problemu ubóstwa i wykluczenia społecznego. W 2007 roku program został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich i został wpisany w obchody Międzynarodowego Dnia Walki z Ubóstwem.
W Kompanii Piwowarskiej wolontariat jest obecny od 11 lat. Jedną z pierwszych inicjatyw wolontariackich była świąteczna akcja pod nazwą „Ekipa Świętego Mikołaja", podczas której przed Świętami Bożego Narodzenia, każdy z pracowników mógł zgłosić dowolną rodzinę, dla której były przygotowywane paczki świąteczne i osobiście przekazać podarunek. Z czasem akcja ta przerodziła się w możliwość całorocznej pomocy potrzebującym, nie tylko w formie świątecznych paczek, lecz w formie rozmaitych projektów dotyczących różnych obszarów. Od listopada 2008 roku jest to program wolontariatu pracowniczego o nazwie „Ekipa nie tylko od święta."
Od 2008 roku Kompania Piwowarska angażuje się w walkę o zwiększenie bezpieczeństwa ruchu drogowego, za pośrednictwem programu "Sprawdź promile". Projekt ma na celu edukację kierowców oraz umożliwienie im samodzielnego sprawdzenia trzeźwości za pomocą aplikacji na komórkę. "Sprawdź promile" jest realizowany we współpracy z Tesco, Wydziałami Ruchu Drogowego Komend Wojewódzkich Policji oraz 300 korporacjami taksówkarskimi z całej Polski. Z kolei program prospołeczny „Żubr budzi Podlasie", nawiązujący do nazwy produkowanego przez Kompanię Piwowarską piwa Żubr, ma celu wyszukiwanie i wspieranie niestandardowych, autorskich pomysłów mieszkańców Podlasia na to, jakich konstruktywnych i pozytywnych zmian można dokonać w ich najbliższym otoczeniu.